دستمایه عمر

مجموعه ای از احادیث معتبر حاصل پژوهش سید حسین صادق زاده

دستمایه عمر

مجموعه ای از احادیث معتبر حاصل پژوهش سید حسین صادق زاده

صول کافی جلد 3 ص188 حدیث 11 12

سه شنبه, ۵ آذر ۱۳۹۸، ۰۶:۲۷ ب.ظ

امام صادق ع فرمود در انچه خدای عزوجل بداود وحی فرمود این بود که ای داود چنانکه نزدبکترین مردم بخدا متواضعانند ودور ترین مردم از خدا هم متکبرانند  ابو بصیر گوید در سال وفات امام صادق ع خدمت موسی بن جعفر ع رسیدم و عرض کردم قربانت چرا شما گوسفندی کشتید در صورتیکه فلانی شتر کشت فرمود ای ابا محمد همانا نوح ع در کشتی نشست و هرچه خدا خواهد در کشتی بود انسان و حیوان و متاع بسیاری بود و کشتی ماموریت داشت وگردخانه کعبه طواف  کرد همان طواف نسا بود ونوح کشتی را بخود واگذاشته بودخدای عزوجل بکوه هاوحی فرمود که من کشتی بنده ام نوح ع را روی یکی از شما مینهم کوه هاگردن کشیدند و سرافرازی کردند ولی کوه جودی فروتنی کرد وان کوهی است نزد شما پس کشتی سینه بران کوه گذاشت ان هنگام نوح ع بلغت سریانی  فرمود یا ماری اتقن یعنی پروردگارا اصلاح کن راوی گوید من گمان کردم که موسی بن جعفر ع بخود کنایه زد یعنی مقصودش این بود که من هم از کشتن گوسفند قصدم تواضع برای خدا بود چنانچه پیغمبر  ص هم دوغ مخلوط بعسل را برای تواضع نیاشامید بحدیث 1857 رجوع شود

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۰۵
سید حسین صادق زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی