اصول کافی جلد 4 ص 4و5 حدیث8
زهری گوبد از حضرت علی بن الحسین ع پرسیبد ند بهترین کردارها در نزد خداوندچیست فرمو د کرداری پس از شناختن خدای عزوجل وشناختن پیغمبرش ص بهتر از بغض دنیا نیست زیرا که برای ان شعبه های بسیاری است وبرای گناهان نیز شعبه هایی است پس اول چیزی که بوسیله ان نافرمایی خداوند شد کبر بود وان گناه شیطان بود انهنگام که سرباز زد وتکبر ورزید واز کافران شد سپس حرص است وان گناه ادم وحوا ع بود انهنگام که خداوند عزوجل باندو فرمود بخورید از هرجا که خواهید و نزدیک نشوید بدین درخت که میشوید از ستمگران سوره اعراف ایه 19و اندو دنبال چیزی رفتند که بدان نیازی نداشتند واین خوی در نزادشان تا روز رستاخیز در امد و روی همین است که بیشتر انچه ادمیزاد بجستجوی ان است چیز هاییست که بدان نیاز ندارد سپس حسد است ان گناه فرزند ادم فابیل است انهنگام که ببرادرش هابیل حسد ورزید وراحت طلبی دوستی سخنوری و گفتار دوستی برتری بر دیگران ودوستی ثروت واین ها هفت خصلت است که همه انهادر دوستی دنیا گرد امده پیغمبران و دانشمندان پس از شناختن ان گفته اند ذوستی سر گناهی است ودنیا دوقسم دنیا است دنیای بلاغ یعنی بمقدار ضرورت. زندگی با بمعنای وسیله رسبدن باخرت ودنیای ملع که دوستی ون توضیح انچه در هفت خصلت ترجمه شده بنابر اینست دوستی ثروت را خصلتی جداگانه بحساب در اوریم واگرچه لفظ وحب در کلام نیست لکن از اینکه بوسیله واو عطف شده است این معنی را میتوان استفاده نمود و حب و بعضی گفته اند که دوستی برتری وثروت یکی است بقرینه اینکه لفظ وحب در ثروت در ثروت دکر نشده وان خصلت دگر کبرااست که در صد حدیث یاد شده وحسد نیز بجهت این که شعبه های ذکر شده خودش در شمار وحساب نیامده است