غدیر برترین پیام آسمانی 5
این حرف نه با منطق نه با عرف نه با قانون شرع نه باکتب اسمانی وسیره هیچ انسان معمولی سازگا ر نیست چه رسد به اول مدیر و اول شخصیت عالم به بزرگان اهل سنت عرض می کنیم شما در انتخاب مدیریت و زعامت حامعه چه قانونی دارید یک قانون کلی به ما ارایه بدهید که بگوییدما بر اساس ان پیشوای جامعه اسلامی را تعیین می کنیم شما برای تعیین جانشین پیامبر ص قاعده و روال مشخص و یکسان و معتبری نداربد بعداز پیغمبر حتی اهل مدینه مثل سعد بن عباده و قبیله اش و بسیاری از انصار مجبور کردند سلمان و ابوذر و یاران امیرالمومنو منین ع اصلا بیعت نکردند بنا بر این نمی توان ادعا کرد که با رای مردم بر سر کار امد به فرض ان که خلیفه ورهبر بابد با رای مردم باشد و ابو بکرهم با رای مردم سرکار امده باشد عمر خلیفه خلیفه بعدی با کدام رای مردم امد می کویبد ابو بکر وصیت کرده است که عمربعد از اوبر سر کار بیاید در نهایت معلوم نشد که شما به وصایت معتقدید یا به رای مردم عثمان با چه معیاری بر سر کار امد گفتند عمر شورا تشکیل داد به گونه ای هم شورا تشکبل دادبه گونه ای هم شورا تشکیل داد که حتما عثمان رای بیاورد این هم نه رای مردم است ونه وصیت فردقبلی یک شکل دیگری برای تعیین خلیفه است ابن پراکندگی و از هم گسیختتگی ناشی از خارج شدن از روال واقعی وحقیقی تععیبن خلیفه و جانشین پیامبر ص است در جامعه هرج و مرج ایجاد می کند این که در یک مقطع زمانی بیست و چند سالچند خلیفه بیاید هر کدام هم به بک شیوه متفاوت در شان جامعه ودین ومکتب الهی نیست و امری ناصواب و نابجاست اما منطق مکتب تشیع در تعین خلیفه رسول الله این استکه امامت ادامه جریان نبوت است همان طور ،که نبی ورسول از طرف خدای بزرگ باید مشخص شود مسلما جانشین اورا هم باید خدای بزرگ مشخص کند و براساس ایات وروابات فراوان خدای تعالی این کاررا انجام داده و ایرالمو منین ع رابه عنوان خلیفه بلافصل رسول خدا ص تعیین کرده است 11 جریان غدیز خم از دلیل های بسیارمتقن و انکارنا پذیذیربر حقانیت مولا امیرالمومنین علی ع جریان غدیر خم است اصل جریان غدیر خم را عموم مسلمین نقل کرده اندو ان راتقریبا همه قبول دارندمنتها می گویند منتها مب، گویند این که پیغمبر خدا ص فرمودندمن کنت مولاه فهذاعلی مولاه مولا به معنای دوست است نه به معنای امامت ورهبری وولایت وسرپرستی پاسخ های فراوانی برای رد این ادعاوجود داردو اثبات می کند مولا به معنای امام ورهبر و پبشوا و جانشین است ایت الله نجم الدین طبسی می فرمودند یکی از علمای بزرگ اهل سنت افریقا در قم به دیدار بنده امد باآو مناظره کردم گفتم چرا شماشیعه نمی شوبد گفت ما بر حقانیت خلا فت بلا فصل علی ع دلیلی نداریم گفتم چرا دلیل داریم گفت برای من دلیل بیاور گفتم دلیل یکی از ان هاغدبر خم است گفت ما غدیردا قبول داریم ولی مولا به معنای دوست است گفتم اگر در کلمات خلفاولی ومولابه معنی سرپرست امام ورهبر باشد قبول می کنیدگعت بله کتاب صییح مسلم را که دم دستم بود آوردم کتاب الجهاد ان را باز کردم و متن عبارت را از روی کتاب برای او خواندم درانجانوشته بود وقتی آبو بکر دراستانه مرگ قرار گرفت عمر را مولای بعد از خودش قرار داد گفتم این مولا به چه معناست گفت به معنای امام و خلیفه است گفتم چطور اگر بگوید مولا این مولا به معنای دوست نیست ولی وقتی پیغمبر ص هزاران نفر را زیر افتاب جمع کند وکسانی را که جلوتر ند برگرداند و صبر کند تا کسانی که در دنبال هستند برسند و سه روز مردم نگه دارد خطبه بخواندوبگوید الست اولی بکم من انفسکم و چهار بار از مردم اقرار بگیرد و بعد بکوبد من کنت مولاه فهذا علی مولاه ابا این مولآ به معنای دوست است ایا معنا دارد پس از ابن همه مقدمات و ان شرابط استسنایی وغبر منتظره بگویدهر کس من دوست اوهستم این علی هم دوست اوست بعد هم بیعت بگیرد حتی از بانوان این ها که برای او شرح دادم شدوع کرد به گریه کردن گفت تا به حال کسی این مطالب را برای من نگفته بود و خقانیت شیعه را قبول کرد و اظهار تشیع کرد وگفت سه ملیون نفر طرفدار دارم وبا بیان این مطلب همه را شیعه می کنم مولا در قران به معنای سر پرست وامام هم امده است انجا که می فرماید ید عو ا لمن ضره اقرب من نفعه لبس الموتی و لبءس العشیر کسی دا می خواند که زیانش از سودش نزدیک تراست چه بد مولا وسرپرستی است وچه بد دمسازی است می گویند معلمی به شاگردش که تکالیفش را درست انجام نمی داد گفت فردا ولی خودت را بیاور شاگردهم زرنگ بود می خواست گریزی به اعتقادات معلمش که اهل سنت بود بزند فردا دوست صمیمی خودش را اورد گفت اقاولی خودم را اوردم گفت این که ولی نبست گفت مگر شما مولا را به معنای دوست نمی گیرید ابن دوست است معلم پاسخ داد نه ولی به معنای سرپرست است شاگردبه او گعت چطور در اینجاولی به معنای یرپرست مب گیرید ودرحدیث غدیر ان رابه معنای دوست همچنین می گویند دانشجوی مسلمانی بایک دانشجویاهل سنت دفیق و صمیمی بودند چند بار این دانشجو
با دوستش در باره حدیث غدیر مناظره کردند ولی رفیقش زیر بار نمی رفت می گفت مولا به معنای دوست است یک وقتی این رفیق اهل سنت می خواست به زاهدان برود دویست کیلو متر که رفته بود به زنگ زد که بر گرد که کار اجب مهمی با تو دارم می پذیرد و بر میگردد ازاو می پرسد چه شده می گوید من می خواستم به شما بگویم شما را خیلی دوست دارم