اصول کافی جلد 1 ص 123 حدیث
حماد نصیبی گویداز امام صادق ع در باره قل هوالله احد پرسیدم فرمود نسبت خدااست به مخلوفش یکتاست مقصود مخلوق بی خلل است همیشگی است نیاز مخلوق باوست اورا دست اویزی نباشد که نگاهش داردبلکه او همه چیز را با دست اویزشان نگهدارد مجهول را شناسد ونزدکخر جاهلی معروفست زیرا معرفت حق فطری بشر است و اثار وجودش عالم وجاهلرا فرا گرفته است یکتاست نه مخلوقش در باشند ونه او در مخلوقش محسوس نیست و بلمس در نیاید ودیدگان در کش نکنند بلند است تا انجا که نزدیکست رتبه علم وقدرتش بقدری بالاست که بهمه مخلوقش از نزدیک احاطه دارد نزدیکست رتبه علم و قدرتش بقدری بالاست که بهمه مخلوقش از نزدبک احاطه دارد نزدبکست تا انجا که دور است از شدت ظهورش مخفی است. نافرمانی شودو بیا مرزد واطاعت شود و پاداش دهد زمینش. او را فرا نگیرد و اسمانهایش حامل او نگردند او با قدرتش همه چیز را بر واشته بی پایان و بی اغاز است فراموش نکند بیهوده گری ننماید غلط نرود بازی نکند خواستش را منعی. نیست هر چه خواهد فورا پدید اید داوریش در قیامت پاداش است ستم وجور در ان نیست و فرمانش جاریست فرزند ندارد تا ارثش برند چیزیاز اوجدا نشده تا قسمتی از او بیدبگری منتقل شده باشد زاییدهکنیست تا شربکش باشند تا پد انش انبازاو بلکه بااتراز او باشند از چیزی نشده تا ان چیر در صفات و خصوصیات شریک مانندش باشد و هیچکس همتای او نیست