اصول کافی جلد 4 ص 204
مجلسی ره گوید طیره بمعنای فال بد.زدن است واز جوهری
نقل کند که گفته در حدیث است که ان حضرت یعنی رسول خدا ص فال را دوست داشت طیره.را خوش نداشت و پس از نقل گفتار نهایه در لغت طیره گوید در رفع طیره چند احتمال است 1 رفع مواخذه وعقاب از این خاطره ای که در دل رخ دهد. زیرا جلوگیری از امدن این خاطره در نفس میسور نیست و کفاره اش ترتیب اثر ندادن و نیاوردن عمل بمقتضای انست وایتکه توکل بخدا کند و بدون توجه بفال بدی که در دلش خطور کرده دنبال کار خود رود و وی همین جهت رسول خداص یعنی رفع تاثیرش از این امت ببرکت انچه ار رسول خدا ص و اییمه اطهاردر لاره انهارسیده از اعتنا نکردن و توکل برخدا و دعاهاو ذکرهایی که حاوی فال بد را میگبرد 3 اینکه مقصوداز رفع ان جلوگبری از عمل کردن بر طبق انست چنانچه صاحب نهایه و دیگران گفته اند و ظاهرترین معانی در اینجا همان معنای اول است و اما ابنکه ایا فال بد اثر دارد یا نه اخباد در ابن باره متفاوت است و انچه از رویهمرفته انها استفاده شود اینست که در صورتیکه در نفس اثر گناهی تاثبر یسنت و اما اگر بدان اعتنا نشود و چون حطو ر کرد انسان بخدا توکل کند و بدان ترتیب اثری ندهد تاثیر نکند اما ووسوسه در تفکر چند احتمال دارد 1 وسوسه های شیطانی در اندیشه کردن در حالات مردم و بد گمانی بانهادر انچه از ایشان مشاهده کند