دستمایه عمر

مجموعه ای از احادیث معتبر حاصل پژوهش سید حسین صادق زاده

دستمایه عمر

مجموعه ای از احادیث معتبر حاصل پژوهش سید حسین صادق زاده

اصول کافی جلد 2 ص268

يكشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۸، ۰۴:۰۵ ب.ظ

 عمربن یزید گوید مسمع را در مدبنه دیدم واو انسال وجهی را خدمت امام صادق ع بردهو انحضرت نپذیرفته بود من باو گفتم چرا امام صادق وجهی را که برایش بردی بتو رد کرد گفت چون ان وجه را که خدمتش بردم عرضکردم غواصی دریای بحرین بمن واگذار شده و من چهععرمود ارصد درهم استفاده کرده ام وخمس ان را که 80 هزار رهم است برای شما اودده امن نخواستم این وجه را که حق شمااست خداب تبارک تعالی در امواا لما قرار داده از شماباز دارموود تصرف کنم حضرت فرمود مگر ما از زمبن و انچه خدا از ان بر اورد حقی جز خمس. نداربم ای ابا سیار همه زمین از ان ماست. پس انچه خدا از ان براورد متعلق بماست من بحضرت عرضکردم من همهکان وجوه را خدمت شما خواهم اورد فرمود ای ابا سیار ما انرا برای تو روا ساختیمو حلال نمودبم مالت را برگیر و نبز هر زمینی که در دست شیعیان ماست برای ایشان حلال است تا زمانیکه قایم ماقیام کند انحضرت قسط خراج را از ایشان بگیرد  وزمین را در دستشان باقی گذارد ولی زمینهاییکه در دست غیر شبعیان است استعاده ابکه از ان میکنند بدای ابشان حرامست تا زمانیکه قابم ماقیام کند وزمین را از دستایشان بگیردو انهارا با خواری بیرون کند

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۲۱
سید حسین صادق زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی