دستمایه عمر

مجموعه ای از احادیث معتبر حاصل پژوهش سید حسین صادق زاده

دستمایه عمر

مجموعه ای از احادیث معتبر حاصل پژوهش سید حسین صادق زاده

۷ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۹۹ ، ۰۸:۲۲
سید حسین صادق زاده

 حضرت صادق ع فرمود همانا  برای خدای زوجل در شب سه ساعت است و در روز سه ساعت که خودرا در انساعت تمجید کند پس نخستین ساعتها از ان روز ان ساعت است خورشید در جانب مشرق باشد و باندازه ای که در عصر. بغروب مانده است بوقت نماز ظهر مانده باشد و تا هنگام. نماز اولی یعنی. نماز ظهر ادامه یابد و نحستین ساعتهای شب اخر شب است تا زدن سپبده که در این ساعات خداوند خودرا تمجبد کند و فرمایدانا الله العلی. العظیم. انی انالله اعزیزالحکیم انی اناالله الغفور الرحیم انی انالله الر حمن الرحیم انی اناالله مالک یوم الدین انینالله مالک یوم الدین انی انا الله لم ازل  و لاازال انی انا الله خالقالخیر والشر وانی اناالله خالق الجنه و النار انی اناالله بدی ء کل. شیء و الی یعود انی اناالله الوااواحد الصد انی اناالله عالم الغیب و الشهاده انی اناالله الملک القدوس  السلام المومن المیهمن اعزیزالجبار لمتکبر انی انا الله الخلق الباری المصور لی الا سما ء الحسنی انی اناالله الکبیر الکبیر ا لمتعلال 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۹ ، ۲۱:۲۹
سید حسین صادق زاده

حضرت صادق ع فرمود امیرالمومنین ع فرمود بدترین شما انکسانی هستند که سخن چینی کنند و میان دوستان جدایی افکند و برای پاک دامنان عیب جو جویند  شرح از مرحوم شهید ره در اینجا کلامی نقل کنند و مخلصش فرمود بدانکه سخن چینی در کلمات دانشمندان در حکایت کردار بوسبله گفتاربکار رفته ولی باید دانست که اختصاص بگفتار وکردار ندارد بلکه معنای اعمی استکه غیر کردار و نوشتن و رمز و اشاره یشود و تفسیر کاملش اینست که سخن چینی یعنی افشاکردن رازیکه افشای ان بد است و موجب ناراحتی مردمان گردد خواه برای انکه از او نقل شده بد باشد ا از نظر انکه برای او نقل شود یا برای شخص ثالثی و خواه افشای راز بوسیله گعتن باشد یا بنوشتن یا باشاره یا بسابر اسباب و خواه ان رازیکه فاش مبکند کردار کسی باشدیا گفتارش. خواه افشای ان بد است و ان گناه است مگردر جاهاتی که. افشای ان برای مسلمانی سودی داشته یا جلوگیری ازمعصیتی کند چنانکه اگر بیند کسی مال دیگری را بواشت که بخاطر ان حق انکس که مالش رفته گواهی دهد و اما اگر بیند کسی مال خودرا پنهان میکند بازگو.  ردن ان سخن. چینی است 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۹ ، ۲۳:۰۹
سید حسین صادق زاده

ونیز انحضرت ع فرمود کسیکه مومنی را از سلطانی بترساند باین که از جانب ان سلطان بدی باو میرسد و ترسد او در اتش است و اگر بترساند اورا باینکه از سلطانی باو بدی می رسد و برسد بافرعون و پیروان فرعون در اتش است  3 ونیز فرمود هرکه به نیم کلمه بر ضرر اقدام کند روز فیامت خدای عزوجل را دیدار کندو میان دوچشمش نوشته شده نا امید است از رحمت من جدیث حضرت صادق ع فرمود رسولخدا ص باصحاب فرموده ایا شما را ببدترینتان اگاه نکنم عرضکردند چرا یا رسول الله فرمود  انان که بسخن چینی روند و میانه دوستان جدایی افکنند و برای مردمان پاک دامن عیب جویی کنند 2 حضرت باقر ع بهشت بر دروغپردازان یا کار اگاهان که سخن چینی کنند حرام است

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ آذر ۹۹ ، ۱۶:۴۶
سید حسین صادق زاده

 مفضل بن عمر حضرت صادق ع فرمود  هر که خانه داشته باشد و مومنی بنشستن در ان نیازمند  از او جلوگیری کند یا دریغ کند خدای عزوجل بفرشتگانش خطاب کند ای فرشتگان من بندره بیننده دیگرم از نشستن در خانه دنیا بخل ورزید بعزت وجلال خودم سوگند او هر گز ساکن بهشت من نگردد حدیث 1حضرت صادق ع فرمود رسولخدا ص فرموده است هرکه. بمومنی نگاه کند نگاه که اورا بترساند خدا عزوجل در روزیکه سایه دحمت و پناهگاهی جز سابه دحمت او نیست اورا بترساند 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۹ ، ۱۸:۲۹
سید حسین صادق زاده

یونس بن ظبیان گوید که امام صادق ع فرمود هر که حق مومنیرا حبس کند خدای عزوجل در روز قیامت پانصد سال او را روی دوپا نگه دارد تا عرقش یا خونش تردید از راوی حدیث است جاری شود ومنادی از جانب خداوند ندا کند ابن است ان ستمکاریکه حق خدا راازاو حبس کرده حضرت فرمود پس چهل رور سرزنش شود سپس فرمان شود اورا بدوزخ برند شرح مجلسی ره گوید تردید در کلام حضرت که فرمود عرقش یا خونش از راوی حدیث است چنانچه در ترجمه گدشت  بعضی گویند لفظ واو برای تفسیم است یعنی اگر ستمش کم است عرقش جاری شود و اگر زیاد است خونش جاری گردد تا انجا که فرمایدو ابن حدیث دلالت داردبر ابنکه حق مومن بخاطر کمال قربی که دارد حف خدای عزوجل است

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۹ ، ۱۶:۵۹
سید حسین صادق زاده

حضرت صادق ع هر مومنی  که مومن دیگری را از چیز خود یا دیگری که قدرت بر ان دارد منع کند وان مومن نیز نیازمند  ان چیز روز قیامت خداوند اورا با روی سیاه وچشم کبود و دستهای بسته بگردن روی پا نگهدارد پس گفته شود این است   ان خیانتکاری که بخدا ورسولش خیانت کرده پس فرمان دهند که اورا دوزخ برند شرح کبودی چشم انان در روز قیامت بواسطه دت عطش دهشت وترس انها است چنانچه از غریب القران وغیران در تفسیر گفتار خدایتعالی تحشرالمجرمین یومیذ زرقانقل شده و محتمل است کنایه از زشتی منظر انها باشد و از بیضاوی نقل شده که بدان وصف شده اندبرای انکه بدترین رنگهای چشمو مبغوضوض ترین انها نزد عرب کبودی ان بوده است زیرا سخترین دشمنان رومیان بودند و انها کبود چشم بوده اند

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱ آذر ۹۹ ، ۱۶:۲۸
سید حسین صادق زاده