دستمایه عمر

مجموعه ای از احادیث معتبر حاصل پژوهش سید حسین صادق زاده

دستمایه عمر

مجموعه ای از احادیث معتبر حاصل پژوهش سید حسین صادق زاده

مناجات نامه خواجه عبدالله انصاری

سه شنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۵۶ ب.ظ

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۶/۲۶
سید حسین صادق زاده

نظرات  (۴)

۲۷ شهریور ۹۸ ، ۰۰:۳۰ امیر حسین سیستانی

خداوند به شما اجر جزیل عنایت فرماید. واقعا مطالب ارزشمندی ارسال میفرمایید. من هر روز بلاگ شما را مطالعه میکنم. خوشبختانه هر روز مطالب آن به روز می شود. خسته نباشید. 

پاسخ:
از این پیگیری شما متشکرم

عارفی که ازغیر راه قرآن وعترت پیامبر منازل سیر و سلوک را پیموده باشد خدا را عین همه چیز می‌بیند چنانکه ابن‌عربی گفته‌است: فانّ العرف من یری الحقّ فی کلّ یشیءٍ بل یراه عین کلّ شیء 

و نویسنده تفسیر بیان السّعادة نیز به خود اجازه می‌دهد که بگوید عبادت هر چیزی عبادت الله است حتّی عبادت وپرستش ذَکَر و فَرج. 

براساس بینش عرفانی حضرات، ارسال رسل و انزال کتب، عبث وبیهوده خواهد بود و دیگر مرزی بین کافر و منافق و مشرک و مؤمن نخواهد بود چون هرگروه ازآنان به شکلی عبادت خاصّ دارند.

نظر حضرتعالی در این خصوص چیست؟ 

پاسخ:
سلام علیکم،بنده مطالب مورد نظر را از روی متن و ترجمه اصول کافی می نویسم و تمام مطالب با ادرس و منبع هستند  و بنده نظری درباره تفسیر احادیث ندارم،اگر هم درباره مطلبی دچار مشکل شدین به کتاب اصول کافی مراجعه و شکتان را برطرف کنید.

« حضرتعالی بحثی تحت عنوان : مخلّد بودن اهل نار در عذاب ، ذکر نموده اید و در این خصوص چنین نوشته اید که : 

و امّا أهل النّار الی النّعیم ، ولکن فی النّار اذ لا بدّ لصورة النّار بعد انتهاء مدّة العقاب أن تکون برداً و سلاماً من فیها و هذا نعیمهم . 

اما اهل نار مآلشان به نعیم است ، لکن در نار ، زیرا صورت نار ، پس از انقضاء مدت عقاب ناچار است بر هر کس که در آن است، برد و سلام شود و این نعیمشان است . 

توجیه حضرتعالی متکی به کلام رئیس صوفیان، یعنی محی الدین عربی است و نوع نگرش شما در این خصوص تباین با کلام خداوند و احادیث ذوات معصومین:: دارد و حتی برای خود شما نیز نمی تواند حجیّت داشته باشد ، زیرا مخالف با بیان قرآن و پیشوایان معصوم الهی است و خداوند به گروههایی وعده‌ی عذاب دائمی و همیشگی داده و آنها را مشمول لعن خود در دنیا و آخرت ساخته است که برای نمونه به آیاتی از قرآن و روایات معصومین:: توجه شما را جلب می نمایم. 

قرآن در سوره توبه آیه ۶۸ می فرماید : وعدالله المنافقین والمنافقات والگفّار نار جهنم خالدین فیها هی حسبهم و لعنهم الله و لهم عذابٌ مقیم .»

پاسخ:
لطفا در صورت امکان بفرمایید که ایرادتان مربوط به کدام حدبث است،لطفا ادرس جلد و صفحه ان را بفرمایید .
۲۹ مرداد ۹۹ ، ۰۷:۱۱ هاشمی مهنه

سلام وقت عالی به خیر، ببخشید میشه لطفا راهنمایی بفرمایید ، این متن که منصوب به خواجه عبدالله انصاری است، از چه منبعی ذکر میشود!؟

""" از خواجه عبدالله انصاری پرسیدند

 عبادت چیست ؟ 

فرمود : 

عبادت خدمت کردن به خلق است....

پرسیدند چگونه؟

گفت اگر هر پیشه ای که به آن اشتغال

 داری رضای خدا و مردم را در نظر 

داشته باشی

این نامش عبادت است

پرسیدند :

پس نماز و روزه و خمس...

این ها چه هستند؟؟؟

گفت : اینها اطاعت هستند که باید

بنده برای نزدیک شدن به خدا انجام

دهد تا انوار حق بگیرد"""

پاسخ:
سلام
این متن یکی از مناجات های خواجه عبدالله انصاری است که می توانید در کتاب مناجات نامه خواجه عبدالله انصاری آن را مطالعه بفرمایید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی