دستمایه عمر

مجموعه ای از احادیث معتبر حاصل پژوهش سید حسین صادق زاده

دستمایه عمر

مجموعه ای از احادیث معتبر حاصل پژوهش سید حسین صادق زاده

اصول کافی ج 4 ص 53 حدیث 7

چهارشنبه, ۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۴۲ ق.ظ

حماد بن بشیر گوید شنیدم از حضرت صادق ع  که فرمود رسولخدا ص فرموده خدای عزوجل فرماید هر که بدوستی از من اهانت کند بتحقیق برای جنگ با من کمین کرده است و هیچ بنده بچیزی بمن تقرب نجوید که نزد من مجبوب تر از انچه بر او واجب  کرده ام باشد و همانا او بوسیله نماز نافله بمن نزدیک شود تا انجا  که من اورا دوست بدارم. و هنگامی که اورا دوست بدارم گوش او شوم   همان گوشی که با ان میشنود و چشم او گردم همان چشمی که با ببیند وزبانش شوم همان زبانی که با ان سخن گوید و دست  او گردم همان دستی که با ان بگیرد  اگر مرا بخواند اجابتش. کنم و اگر از من خواهشی کند با بدهم و من در کاریکه انجام دهم   هیچگاه تردبد نداشته ام مانند تر دیکه در مرگ مومن دارم زیرا او مرگ را خوش ندارد و من نا خوش کردن اورا. توضیح شرح این حدیث و پاره تو ضیحات مر بوط بان در ذیل حدیث 8 بیاید حدیث 8   حضرت باقر ع فرمود  چون پیغمبر ص را باسمان بردند عرضکرد  پروردگارا  حال مومن نزد تو چگونه است فرمود ای محمد هر که بدوستی از من اهانت کند اشکارا بجنگ من امده و من بیاری دوستانم از هر چیز شتابانترم   من در هر کاری که انجام دهم ان اندازه تردید ندارم که در بارهء وفات مومن تردید. دارم او از مرگ بدش اید  و من ناراحت کردن اورا خوش ندارم و براستی بر خی از بندگان مومن من هستند که جز توانگری انانرا اصلاح نکند و حالشان را نیکو نسازد و اگر بحال دیگری اورا در اورم نابود  و هلاک. گردد و هیچیک از بندگانم بمن. تقرب نجوید با عملیکه نزد من محبوبتر باشد از انچه بر او واجب کرده ام و بدرستیکه بوسیله نماز نافله بمن تقرب جوید تا انجا که من دوستش دارم و چون دوستش دارم انگاه گوش او شوم که بدان بشنود  و چشمش شوم که بدان ببیند   زبانش گردم که بدان بگوید و دستش شوم که بدان بر گیرد اگر بخواندم اجابتش  کنم   اگر خواهشی از من کند باو بدهم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۸/۱۸
سید حسین صادق زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی