دستمایه عمر

مجموعه ای از احادیث معتبر حاصل پژوهش سید حسین صادق زاده

دستمایه عمر

مجموعه ای از احادیث معتبر حاصل پژوهش سید حسین صادق زاده

غدیر برترین پبام اسمانی2 3

چهارشنبه, ۳ آذر ۱۴۰۰، ۰۶:۲۹ ب.ظ

منزلت والا     مولای لقد رفع لله فی الاول منزلتک اعلی فی الاخره درجتک و بصرک ما عمی علی من خالفک و حال بینک وبین مواهب الله لک فلعن الله  مستجلی الحرمه منک وذایدالحق عنک  مولای من خداوند منزلت را در دنیا  والا گردانید ودرجه ات در اخره تعالی بخشد وانچه را بر مخالفان تو پوشیده ماند برای تو روشن ساخت   مخالفانی که میان تو و مو هبت های خداوندی به تو جدایی انداختند پس خداوند کسانی را که حرمت تو را پاس  نداشتندو تو از حقت باز داشتند لعنت کند زیان ترین انسان ها و اشهد انهم الاخسرون الذین تلفح وجوههم النار وهم فیها کالحون گواهی می دهم که زبانکار ترین اند کسانی که اتش بر چهره هایشان مزندو انان در انجاترش روی اند   گوش به فرمان خدا ورسول  و اشهد انک ما اقدمت  ولا  احجمت ولا نطقت ولا امسکت الا بامر من الله و رسوله و گرامی می دهم که نه خود را پیش    انداختی و نه پا پس کشیدی  و جز به فرمان خدا و پیامبر او نگفتی و دست نکشیدی  به منزله هارون  قلت والذی نفسی بیده لقد نظر الی رسول الله ص اصبرتقدامه  بسیفی فقال یا   علی انت عندی بمنزله هارون من موسی الا انه لا انه لا نبی بعدی و اعلمک ان موتک و حیاتک معی و غلی سنتی  فوالله ما کذبت و لاکذبت والا ضللت  ولا ضل فی ،ولا نسیت ماکعهد الی ربی وانی لعلی اطریق الواضع الفظه لفظا  گفتنی سوگند  به ان که جانم در دست اوست پیامبر خدا در جالی که در جلو رویش شمشیر می زدم به من نگریست و فرمود ای علی تو برای من بمنزله هارون برای هستی جز ان که پیامبری پس از من نیست و به تو اعلام می. کنم که مرگ و زندگی ات با من و به روش من است  به خدا سوگند نه دوروغ گفته شده است نه گمراه نموده ام و نه عهد پوردگارم را از یاد برده ام من بر ان دلیل روشنی هستم که پروردگارم برای پیامبرش روشن نمود و پیامبرص نیز برای من روشن ساخت من بر راهی اشکارم و حقیقت می گویم و باکی از کسی ندارم علی ع و برابری صدقت ولله و قلت الحق فلعن الله من ساواک بمن ناوا ک والله جل ذکره یفول هل یستوی الذین یعلمون  الذین لا یعلمون و لعن الله من عدل بک من فرض الله علیه  لا یتک و انت ولی اللهو اخو رسوله  الذاب عن دینه والذی نطق القران بنعسه فال الله تعالی و فضل الله المجاهدن علی القاعدین اجرا  عظبما درجات منه و مغفره و رحمهو کان الله غفورا رحیما به خدا سوگندکه راست  حفیعت گفتی پس خدا نفرین کند ان که تورا با دشمنانت برابر نهاد در حالی که خداوندکه یادش بلند باد می گوید ایادانایان با نادانان برابرند خداوندلعنت کند که تو را باکیسی که ولایت بر ا و واجب است همسنگ کرد در حالی که تو ولی خدا و برادر پیامبرش و حمایتگردینش بودی همان کسی که قران به بر تری اش زبان گشود  خدای متعال فرمو د خداوند مجاهدان را بر خانه نشینان به پاداشی بزرگ برتری بخشیده است به درجاتی از جانبش و نیز امرزش و رحمت وخداوندامرزنده و مهربان است   قال لله تعالی ءاجعلتم سقابه الحاج و عماره المسجد الترام کمن امن بالله والیوم الاخر و جاهد فی سبیل الله لا یستون  عند الله  والله  لا یهدی الفوم الظالمین الذین امنو هاجرواو جاهدوا  فی سبیل الله باموالهم وانفسهم اعظم درجه عندالله    و اولیک هم الفایزون یبشرهمر ربهم برحمه منه  رضوانو جنات لهم فیها نعیم مقیم خالدین فیهاابداان الله عنده اجر عظیم 

-ونیز خدای متعال  فرمود ایا سیراب ساختن حاجیان و ابا  کردن مسجد الحرام را همانند کار کسی پنداشته ابدکه به خدا و روزقیامت ایمان اورده و درراه خدا جها د می کند  این ها نزد خدا یکسان نیستند و خداستمکاران راهدایت نمی کندکسانی که ایمان اوردندو هجرت کردند  با اموال     

 و جان هایشان در خدا چنگیدند نزد خدا منزلتی والاتر دارند  وابنان رستگارند پرورگارشان انان را به رحمتی از جانب خود و خشننودی و باغ  هایی  که در ان هانعمتی پایدار دارند مژده می دهد جاودانهدر ان ها خواهند بود و بی گمان  خدا است که نزدش پاداشی بزرگ است مورد ستایش خداوند     اشهد انک المخصوص بمحه الله المخلص لطاعه الله  لمتبع بالهدی بدلا و لم تشرک بعباده ربک احدا و ان الله تعالی استجاب لنبینه ص فیک دعوته   گوهی مب دهم که تو له ستایش خداوند اختصاص یافتی ودر   طاعت خداوند اخلاص ورزبدی در برابر هدایت چبزی  نخواستی و در عبادت پروردگارت احدی را شریک نساختی خداوند متعال هم دعای پیامبرش را در باده تو اجابت کرد ابلاغ ولایت    ثم امره ءباظهار ما اولاک لامته ءاعلالشانک و اعلانا لبر هانک و دحضا  للاء باطیل و قطعا للعاذیر فلما ءاشفق من فتنه الفاسقین واتقی فیک المنافقین ءاحی الله رب العالمین یا ایهاالرسول بلغ ما انزل الیک من ربک و ان لم تفعل فما بلغت رسالته  والله یعصمک من الناس   سپس برای بالا بردن  منزلت تو و اعلان حجت کو و ابطال نمودن باطل ها و از میان بردن بهانه ها اورا به اظهار کردن ولایت بر امتش فرمان داد و چون پیامبر ص از فتنه انگیزی فاسقان بیمناک و از کار منافقان در باره تو هراسناک شد خداوند پروردگار جهانیان وحی کرد ای پیامبر انچه را از جانب پروردگارت بر تو  نازل شده ابلاغ  کن که اگر نکنی پیامش را نرسانده ای و خداوند تو را از گزندمردم حفظ  می کند  فوضع علی نفسه اوزار امسبر و نهض فی رمضاء الهجیر فخطب  فاسمع و نادی فابلغ ثم سالهم اجمع فقال هل بلغت پس سختی های راه را به جان خرید ودراوج گرما بر خاست و سخن راند و به گوش همه  رساند و ندا داد و ابلاغ کرد و سپس از همه انان پرسید و فرمود ایا پیام  حق  رارساندم فقالو اللهم بلی گفتند اری فقال اللهم اشهد فرمود خدایا شاهد باش  ثم قال الست اولی بالمومنین من انفسهم سپس فرمود ایا من به مومنان از خود ان ها  سزاوا تر  نیستم فقالو بلی گفتند چرا  فاخذ بیدک وقال من کنت مولاه فهذا علی مولاه  اللهم وال من والاه و عاد من عاداه وانصر من نصره واخذل من خذله  پس دستت را گرفت و فرمود هر که من مولای اویم این علی مولای اوست خدابا دوستدارش رادوست و دشمن را دشمن بدار و یاورش را یاری ده و واگذارنده اش واگذار ایمان اوردندگان اندک فما امن بما انزل الله فی علی نبیه الا قلیل ولا راد اکثرهم الا حسرا پس به انچه خداوند درباره تو بر پیا مبرش  نازل کرده    بود جز اندکی ایمان نیاوردند و بیشترشان  جز بر زیان اود نیفزود ولقد انزل الله تعالی قیک من قبل وهم کارهون و یا ایها الذین امنو من یرتد منکم عن دینه فسوف یاتی لله بقوم   بحبهم و یحبونه اذله علی  المومنین اعزه علی اکافرین یجاهدون فی سبیل الله ولا یخافون اومته  لایم  خداونداپیش از ان هم در باره تو چیز هایی نازل کرده بود که انان را خوش نمی ا،مد ای مومنان هر کس از شمااز دین خود بر گردد به زودی خدا گروهی دیگر را می اورد که انان را دوست دارد و انانرا در برابر مومنان فروتن و برکافران سرفرازو درراه خدا جهاد گر   از سرزش ملامتگران بی هراس اند ذالک قضل الله یوتیه من   یشاء  والله واسع علیم انما ولبکم الله و رسوله الذین امنو الذین یقیمون الصلاه و یوتون الزکاه وهم راکعون ومن یتول الله و رسوله والذین امنو فان حزب الله هم الغالبون  ربنا امنابما انزلت واتبعناالرسول  فاکتبنا  مع الشاهدین ربنا لا تزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا و هب لنا من لدنک رحمه انک انت الوهاب این فضل خداست که ان را به هرکه خواهد می دهد خدا گشایشگردانا است ولی تنها خدا و پیامبر اوست وکسانی که ایمان اورده اند همان هاکه نماز بر پا می دارند و در حال رکوع صدقه می دهند و هرکس خدا و پیامبر او و مومنان را ولی خود گیرد بداند پیروز است که حزب خدا پیروز است  و پروردگارا به انچه نازل کردی ایمان  اوردیم و پیامبر را پیروی کردی، پس مارا در زمره گواهان بنویس    و پروردگارا پس از ان که مارا هدابت نمودی دل هایمان را دست حوش کجروی مگردان و ازجانب خود رحمتی ب  ما ارزانی دار که تو بخشنده ای     اللهم انا نعلم ان هذا هو الحق  من عندک فالعن من عارضه   واستکبر و کذب به و کفر و سیعلم الذین ای منقلب ینقلبون  خدایا ما می دانیم که حق است و از جانب تو پس     هر کس را که با ان می ستیزد و گردن فرازی می کند و ان را تکذیب و انکار می نمایدلعنت کن و ستمکاران به زودی خواهند دانست که به کدام بازگشتگان باز می گردند

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۹/۰۳
سید حسین صادق زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی