دستمایه عمر

مجموعه ای از احادیث معتبر حاصل پژوهش سید حسین صادق زاده

دستمایه عمر

مجموعه ای از احادیث معتبر حاصل پژوهش سید حسین صادق زاده

غدیر برترین پیام اسمانی 1 3

چهارشنبه, ۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۶ ب.ظ

معاشر الناس  انما اکمل الله عزوجل دیتکم بامامیه فمن لم  یءاتم به و بمن یقوم مقامه من ولدی من صلبه الی  یوم القیامه والعرض علی الله عزوجل فاءولیک الذین حبطت اءعمالهم فی الدنیا والاخره و فی النار هم خالدون  لایخفف   عنهم العذاب ولا هم ینظرون  هان مردمان خداوند عزوجل دین را با امامت علی تکمیل فرمود اینک انان که از او و جانشینانش از فرزندان من و از نسل او تا بر پایی ورستاحیز و عرضه بر خدا پیروی نکننددر دوجهان در دو جهان کرده هایشان یهوده بوده در اتش دوزخ ابدی خواهند بود به گونه ای  ه نه از عذابشان کاسته ونه بر ایشان فرصتی خواهد بود       معاشر الناس هذا علی ءانصرکم  لی و اءحقکم بی و ءاقربکم الی و اءعزکم  علی والله عزوجل و ءاناعنه راضیان و ما  نزلت ایه رضا فی القران الا فیه و لا خاطب  الله الذین  امنو الا بداء  به ولا نزلت ایه مدح فی القران الا فیه ولا شهد الله  بالجنه فی هل آتی  علی الا نسان الاله ولا ولا ءانزلها فی سواه ولامدح بها غیره هان مردمان  این علی یاورترین سزاوارترین و نزدیک ترین و عزبز ترین شما نسبت به من است  خداوند   عزوجل  و من از او خشنودیم ایه رضایتی در قران نیست مگر این که در باره اوست   خدا هر گاه ایمان اورندگان را خطایی نموده به او اغاز کرده و اولین شخص مورد نظر خدای متعال بوده است  ایه ستایشی نارل نگشته مگر در باره او و خداونددر سوره  هل اتی علی الانسان گواهی بر بهشت  رفتن نداده مگر برای او و ان را در حق غیر او نازل نکرده و به ان جز اورا نستوده معاشر الناس هو نا صر دین الله و المجادل  عن سول الله و هوالتقی النقی الهادی المهدی نبیکم خیر نبی ووصیکم خبر وصی  و بنوه خیر الاوصیا ء   معاشر الناس  ذریه کل نبی من صلبه و ذریتی من صلب امیرالمومنین علی  معاشر الناس ءان ابلیس ءاخرج ادم من الجنه با لحسد فلا تحسدو ه فتحبط ءاعمالکم و تزل ءاقدامکم فاء ن  ادم اهبط الی الارض بخطیءته واحده و هو صفوه الله عزوجل و کیف بکم وانتم انتم ومنکم ءاعداء لله الا و انه لایبغض علیا الاشقی ولا یوالی علیا الاتقی ولا یومن به الا مومن مخلص هان مردمان او یاور دین خدا و دفاع کننده از رسول اوست او پرهیز کار پاکیزه و رهنمای ارشاد شده به دست خود خدا است پیامبر تان برترین پیامبر وصی او برترین وصی و فرزندان او ب ترین اوصیایند  هام مردمان به راستی  که شیطان اغواگر ادم را با رشک از بهشت رانده مبادا شما به علی رشگ ورزید که کرده هایتان نابود  گام هابتان لغزان حواهد شدادم  به خاطر یک اشتباه بل زمین هبوط کرد   حال ان که بر گزیده خدای عزوجل بود پس چگونه خواهید بود شما و حال ان که شما شماییدو دشمنان خدا نیز از میان شمایند اگاه باشبد که باعلی نمی گرود مگر مومن بی الایش  و فی علی والله نزلت سورهء العصر بسم الله الرحمان الرحبم ءان الانسان لفی خسر الاعلیا الذی امن و رضی بالحق والصبر معاشر الناس قداستشهدت  الله و بلغتکم رسالتی و ما علی الرسول الاالبلاغ المبین معاشر الناس ءاتقو الله حق تقاته ولا تموتن الا وانتم مسلمون سوگندبه خدا که سوره والعصر در باره اوست به نام خداوندمهربان مهرورز قسم به زمان که انسان در زیان است  مگ  علی که ایمان اورده و به درستی وشکیبایی اراسته است  های مردمان خدا را گواه گرفتم   پبام اورابه شمارسانیدم و بر فرستاده وظیفه ای جز بیان و ابلاغ روشن نلاشدهان مردمان تقوا پیشه کنیدهمان گونه که بایسته است و نمیرید جز با شرف اسلام بخش ششم  اشاره به کار شکنی های منافقین      معاشر الناس امنوا بالله و رسوله والنور   الذی ءانزل معه من قبل ءان نطمس  وحوها فنردها علی ءادبارهاءاو  نلعنهم کما لعنا اصحاب السبت  بالله ما عنی بهذا الایه الا قوما ن ءاصحابی ءاعرفهم  باسماءیهم و قد ءامرت با لصفح  عنهم فلیعمل کل ءامری علی ما یجد لعملی  فی فلبه م، الحب والبغض       معاشر الناس  النور من الله عزوجل مسلوک قی ثم فی علی بن ءابی طالب ثم فی النسءل منه ءالی الفابم المهدی الذی باخذ بحق الله و بکل حق هو لنا لان  الله عزوجل قد جعلنا حجه علی المقصر ین و المعاندین و المخالفین والخاءیینین ولاثمین والظالمین والغاصمین من جمیع العالمین هان مردمان به خدا ورسول و نور همراهش ایمان  اورید پیش از ان  چهره ها رو تباه وواژگونه کنیم یا چونان اصحاب روز شنبه یهودیانی که بر خدا نیرنگ اورندرانده شوید  به خدا  سوگند که مقصود خداوند از این ایه گروهی از صحابه اند که انان را با نام و نسب می شناسیم لیکن به پرده پوشی    کارشان ماموربم  پس هر کس پایه کار خویش را مهر ویا خشم علی در دل قرار دهد و بداند که ارزش  عمل او وابسته به ان است مردمان نور از سوی خداوند عزوجل در جان من سپس در جان علی بن ابی طالب ان گاه در نسل او تا قایم مهدی که که حق خدا و ما را می ستاند جا گرقته است چرا که خداوندعزوجل ما را بر کوتاهی کنندگان ستیزه گران ناسازگاران خاءنان و گنهکاران و ستمکاران و غاصبان از تمامی جهانیان دلیل و راهنما وحجت اورده است  معاشر الناس ءانذرکم ءانی رسول الله قد خلت من قبل الرسلءافان مت  او قتلت انقلبتم علی اعقابکم من ینفلب علی عقبیبه   فلنءهان یضر الله شیءیا وسیجزی الله الشاکرین الصابرین الاوان علیا هوالموصوف بالثب  والشکرثم من بعد ه ولدی من صلبه  معاشر الناس لا تمنو علی باسلامکم بل  لا تمنو  علی الله عیحبط عملکم و یسخط علیکم و یبتلیکیکم بشواظ من نار و نحاس ءان ربکم لبا المرصا د  هان مردمان هشدارتان می دهم همانا من رسول خدابم پیش از من نیز رسولانی امده و سپری گشتنه اند ایا اگر من بمیرم یا کشته شوم بابه جاهلیت عقب گرد  می کنید  ان که به قهقرا برگردد هرگز  خدارا زیانی نخواهد رسانبد و خداوند سپاسگزاران شکبباگر را پاداش خواهد دا د بدانبد که علی و پس از او قرزندان من از نسل اودارای کمال شکیبایی و سپایگزاری اند هان مردمان اسلامتان را برمن بلکه بر خدا منت نگذارید که اعمال شما را  بیهوده و تباه خواهد کرد بر شما خشم  خواهد گرفت و سپس شما را به شعله از اتش و مس گداخته گرفتار خواهد نمود همانا پروردگار شما در کمینگاه است معاشر الناس ءان الله وءانا بر یءان منهم   معاشر الناس انهم وءانصارهم و اتباعهم و اءاشیاهم فی الدرک الاسفل  من النار ولبیس مثوی المتکبرین الا انهم اصحاب الصحیک فلینظر ءاحدکم فی صیحفته     معاشر الناس ءانی آدعها امامه ووراثه فی عقبی الی یوم القیامه وقد بلغت ما ءامرت بتبءلیغه حجه علی کل حاضر وغایب و علی کل ءاحد ممن شهید ءاولم یشهد ولد اولم یولد فلببلغ الحاضر الغایءب والواد الی یوم القیامه و سیجعلون الامامه بعدی ملکا و اغتصابا الا لعن الله الغاصبین المغتصبین  وعند ها سفرغ لکم ایهاالثقلان من یفرغ و یرسل علیکما شواظ من نار و نحاس فلا تنتصران مردمان به زودی پس از من پیشوایانی خواهندبود که شما را به سوی اتش می خوانند ودر روز رستاخیز تنها و بدون یاور حواهند ماند همان مردمان خداوند ومن از انان بیزاریم  هان مردمان انان و یاران و پیروانشان در بدترین جای جهنم جایگاه متکبران خواهند بود بدانید  انان اصحاب صیحفه اند اکنون هر کس در صیحفه ء خود نظر کند هان مردمان اینک جانشینی خورا به عنوان امامت و وراثت به امانت در نسل خود تا بد پایی رور رستاخیر به جای می گذارم و حال مءاموریت تبلیغی خود را انجام می دهم تا برهان بر هر شاهد و غایب و بر انان که زاده شده یا نشده اند وبر تمامی مردمان باسد پس بایسته است این سخن را حاضران به غایبان وپدران به فرزتدانتا بر پایی رستاخیز برساننداگاه باشید به زودی پس از من امامت را با پادشاهیابه جا نموده ان را غصب کرده وبه تصرف خویش در اورند  هان نفرین وخشم خدا بر غاصبان و چپاولگران و البته در ان هنگام خداوند اتش عذاب وشعله هایی از اتش ومس گداخته بر سر شما جن و انس خواهد ریخت  انجاست که دیگر یاری نخواهد شد معاشر الناس ءان الله عزوجل لم یکن لیذرکم علی ماانتم علیه حتی یمیزالخبیث من الطیب و ما کان الله لیطیعکم  علی الغیب  معاشر الناس انه ما من قریه الا والله مهلکها بتکذیبها   قبل یوم القیامه  و مملکها الامام المهدی والله مصدق وعده   معاشر الناس قدضل قبلکم اکثرالاولین والله لقدءاهلک االاولین  و هومهلک الاخرین  هان مردمان هر اینه خداوتد عزوجل شماکرا به حالتان رها نخواهدکرد تاناپاک را از پاک جدا کند و خداوند نمی خواهد شما را بر غیب اگاه گرداند هان مردمان هیچ سرزمینی نیست  مگر این که خداوند به خاطر  تکذیب  اهل  حق را انان را پیش از روز رستاخیز نابود خواهد فرمود وبه امام مهدی خواهد سپرد وهر اینه خداوند وعده خود را انجام خواهد داد هان مردمان پیش از شما شمار فزونی از گذشتگات گمراه  شدند و خداوند انان را نابود کرد و همونابود کننده  ایندگان  است قال الله تعالی  الم نهلک الاولین ثم نتبعهم الاخرین کذالک نفعل بالمجرمین ویل یومءذ للمکذبین  معاشر الناس ءان الله قد ءامرنی و نهانی و قد ءامرت علیا و نهیءته بءامره فعلم الامر والنهی لدیه فاسمعو ااامره تسءلموا ءاطیعوه تهندوا لنهیه ترشدوا و صبروا الی مراده ولا تتفرق بکم السبل عن سبیله  او خود در کتابش اورده ایا پیشینیان را تباه نکردیم و دنبال انان ایندگان را گرفتارنساختیم   با مجرمان اینچنین کنبم وای بر ناباورا ن هان مردمان همانا خداوند امر و نهی خودرابه من فرموده ومن نبز به دستور او   دانش ات را نزد علی نهادم پس فرمان اورا بشنوید و گردن نهید و پیروی اش نمایید و از انچه بازتان دارد خوداری کنیدتاراه یابید به سوی هدف او حرکت کنید راه های گوناگون شما را از راه او باز ندارد بخش هفتم پیروان اهل بیت ع و دشمنانشان  معاشر الناس ءاناصراط الله المستقیم الذی ءامرکم باتباعه ثم علی من بعدی ثم  ولدی من  صلبه ءاءیمه  الهدی ءیهدون الی الحق و یعدلون ثم قراء بسم الله الرحمان الرحیم الحمد لله رب العلمین الی اخرها  هان مردمان صراط  مسقیم خداوند منم که شما را به پیروی ان امر فرموده است   وپس از من علی است و ان گاه فرزندانم از نسل او پیشوایان راه راستند که به درستی و راستی راهنمایند   به ان حکم و دعوت کنند سپس پیامبر ص قرایت فرمود بسم الله ارحمن الرحیم الجمد لله رب العالمین الرحمن الرحیم تا اخر سوره    و قال فی نزلت و فیهم والله  نزلت ولهم  عمت  و ایاهم  خصت  ءاولءک ءاولیاء الله الذبن لا خوف علیهم ولاهم یحزنون ءالا  ءان حزب الله هم الغلبون ءالا ان ءاعداءهم هم السفهاء الغاوون   ءاخوان الشیاطین یوحی بغضهم ءالی بعض زخرف القول  غرورا الا ان ءاولیاءیهم  الذین ذکرهم الله فی کتابه فقال عزوجل لاتجد قوما یومنون با لله والیوم الاخر یوادون من حاد الله و رسوله ولو کانواباءههم ءاوءابناهءهم ءاو اءخوانهمءاوعشیرتهم  ءاولیک کتب فی قلوبهم الایمان الی اخر الایه  هان به خدا سوگند این سوره در باره من نازل شده و شامل امامان مب باشد و به انان اختصاص دارد انان اولیای خدایتدکه ترس و اندوهی بر ایشاننیست اگاه باشبد البته حزب خدا چیره و غالب خواهد بود  هشدار که ستیزندگان با امامان   گمراه و همکاران شباطین اند برای گمراهی مردمان سخنان بیهوده و پوچ را به یکدیگر می رسانند بدانید  که خداوند از دوستان امامان در کتاب خود چنبن یاد کرده ای پیامبر ما نمی یابی گروهی را که به خدا و روز باز پسین ایمان و ستیزه گران با خوا و رسول را دوست داشته باشند هر چند انان پداران برادران وخویشانشان باشتد انان که چنین اند خداوند ایمان را در دل هایشان نوشته است تا اخر ابه ءالاءان ءاولیاءیهمامومنون الذین وصفهم الله عزوجل فقال الذین امنو ا  ولم یلبسو ایمانهم بظلم ءالءیک لهم الامن و هم  مهتدونءالا  ءان ءاولیایهم الذین امنو  ولم یرتابو ا  الا ءان ءاولیلءیهم الذین ید خلون الجنه بسلام امنین  تتلقام الملاءیکه  بالتسلیم یقولون  سلام علیکم  طبتم  فادخلوها خالدین  ءالا ءاولیاءیهم لهم الجنه یرزقون فیهابغیر حساب ءالا ءان ءاعدایهم الذین یصلون سعیراءالا ءان ءاعدایهم الذین یسمعون لجهنم شهیقا وهی تفور و یرون لها زفیرا ءالا ءان ءاعدایءهم الذین قال الله فیهم کلما دخلت امه لعنت ءاختها الایه ءالا ان ءا عدایهم آلذین قال الله عزوجل کلما ءالقی فیها فوج  ساءلهم خزنتهاالم یاءتکم نذیر  قالو بلی قد  جاء نا نذیر فکذبنا و قلنا ما نزل الله من شی ء ءان ءانتم الا فی ضلال کبیر الی قوله ءالانسخقالاصحاب السعیر  الا ءان ءاولیایهم الذین یخشون ربهم بالغیب لهم مغفرهو اجر کبیر هان دوستداران امامان اهل ایمان اندکه خدای عزونل انان را تو صیف کرده و فرموده است انانکه ایمان اورده وباور خود را به شرکت نیالوده اند در امان و درراه راست هستند هشدار  اولیای امامان انان اند که با ارامش و سلام به بهشت در خواهتد شد و فرشتگان با سلام انان را پذیرفته  خواهند گفت درود بر شناکه پاک شده اید  اینک داخل شوید که در بهشت جاودانه خواهید بود -هان دشمنان انان کسانی هستند که در اتش در ایند و همانا ناله افروزش جهنم را می شنوند در حالی که شعله های اتش زبانه می کشد و زفیر و صدای باز دم جهنم را نیز در می یابند هان خداوند در باره ستیزگران با انان فرموده است هرگاه امتی داخل جهنم شو د همتای خو درا نفرین کند هشدار که دشمنان امامان همانان که خداوند در باره انان فرموده است هر گروهی از انان داخل  جهنم شود نگاهبانان می پرسند  مگربرایتان تر ساننده ای نیامد می گویند چرا ترساننده امد لیکن تکذیب  کردیم  وگفتیم خداوند وحی نفرستاده وشما نیستید مگر در گمراهی بزرگ   تا انجا که فرماید هان نابو د باد دوزخیان هان یاران امامان در نهان  از پروردگار خویش ترسانند امرزش و پاداش بزرگ برای انان خواهد بود        معاشر الناس شتان ما بین السعیر والاجر الکبیر    معاشر  الناس عدونا من ذمه الله ولعنه و ولینا کل من مدحه الله ءاحبه   معاشر الناس ءالاو انی ءانا الندیر و علی البشیر   معاشر  الناس ءالاو انی منذر و علی هاد  معاشر  الناس ءالا وانی نبی و علی وصی  معاشر الناس ءالاو انی رسول و علی الامام والوصی من بعدی والاءیمه من بعده ولده ءالاو انی  و الدهم  وهم یخرجون  من صلبه  هان مردمان چه بسیار راه است  میان اتش و پاداش بزرگ  هان مردمان خداونددشمنان  ما را مذمت و تفرین فرموده ودوستان مارا ستوده و دوست دارد هان مردمان بدانید که همانا من انذارگر هستم وعلی مژده دهنده هان که من بیم دهنده ام و علی راهنما هان مردمان بدانید که من پیامبر م  و علی وصی من است     هان مردمان بدانیدکه همانا من فرستاده و علی امام ووصی پس از من است م امامان پس از او فرزندان اویند اگاه باشید من پدر انانم ولی ایشان از نسل علی خواهند بود     بخش هشتم  حضرت مهدی عجل الله فرجه الشریف      ءالا ءان خاتم الا ءیمه منا القاءیم المهدی     ءالاانه الظاهر علی الدین    ءالاءانه المستقیم من الظلمی ءالا ءانه فاتح الحصون و هادمها    ءالا ءانه غالب کل قبیله من ءاهل الشرک وهادیها   ءالا ءانه المدرک بکل ثار لاولیاء الله   ءالاانه الناصر لناص لدین الله ءالاءانه الغراف من بحرعمیق  ءالاءانه یسم کل ذی فضل بفضله وکل ذی جهل بجهله ءالاءانه خیره الله و مختاره  ءالا وارث کل علم و المحیط بکل فهم ءالا ءنه المخبر عن ربه  عزوجل  المءسید  لامر ایاته آلا ءانه  الرشیدالسدید ءالا ءانهگالموض ءالیه  ءالاءانه قدبشربه من سلف من القرون بین یدیه     ءالاآنه الباقی حجه ولآ حجه بعده ولادحق الا معهولا نور آلا  عنده ءالاءانه  لاغالب له ولا منصورعلیه ا ءلاوءانه ولی الله  فی ارضه و حکمهفی وءامینه فی سره و علانیته اگاه  باشید همانا اخرین امام  قاء یم مهدی از ماست هان او بر تمامی  ادیان چیره خواهد بود هشدار که اوست انتقام گیرنده از ستمکاران   هشدارکه اوست  فاتح دژها  و  منهدم کننده ان ها هشدار  که اوست چیره بر تمامی قبایل مشرکان و وراهنمای انان هشدار که او خونخواه تمام اولیای خداست اگاه باشید اوست یاور دین خدا هشدار که از دریایی ژرف پیمانه هایی افزون    گیرد هشدار که او به هر ارزشمندی به اندازه ارزش او وبه هر نادان و بی ارزشی به اندازه نادانی اش نبکی کند    هشدا ر که او نیکو و برگزیده خداونداست  هشدار که او وارث دانش هاو حاکم بر ادراک  هاست هان بدانید که او از سوی پروردگارش سخن می گوید وایات و نشانه های اورا  بر پاکند بدانیدهمانا اوست بالیده و استوار بیدار باشیدهموست  که اختیارامور جهانیان و ایین به او واگذارشده است   اگاه باشید  که اوست حجت پایدار و پس از او حجتی نخواهدبود درستی و  راستی و نور وروشنایی تنهانزد اوست هان کسی بر او پیروز نخواهد شدو ستینده او یاری نخواهد گشت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۹/۱۷
سید حسین صادق زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی