دستمایه عمر

مجموعه ای از احادیث معتبر حاصل پژوهش سید حسین صادق زاده

دستمایه عمر

مجموعه ای از احادیث معتبر حاصل پژوهش سید حسین صادق زاده

غدیر برترین پیام اسمانی 8 0

دوشنبه, ۱۵ آذر ۱۴۰۰، ۰۶:۳۲ ب.ظ

لا حلال الا ماءاحله الله و رسوله وهم ولا حرام الا ما حرمه الله  علیکم و رسوله   هم والله عزوجل عرفنی الحلال والحرام و ءاناءاقضیت بما علمنی ربی من کتابه و حلاله   حرامه الیه   معاشرالناس علی فضلوه ما من علم الا و قد ءاحصاه الله فی و کل علم علمت فقد ءاحصیته فی امام المتقین و ما من علم الا وقد علمته علیا و هو  الامام المبین الذی ذکره الله فی سوره یس  وکل شی ء آءحصیناه  فی امام مبین  معاشر الناس لا تضلو  عنه ولاتنفرو امنه ولا تستنکفوا عن ولایه لومه لاثم  اول من امن با لله و رسولهلم یسبقه الی الایمان بی ءاحد والذی  فدی رسول الله بنفسه و الذی کان مع رسول الله ولا ءاحد یعبد الله مع رسوله من الرجال غیره اول الناس صلاه و اول من عبد الله معی ءامرته عن الله ءان ینام قی مضجعی ففعل فادیا لی بنفسه روا نیست مگر انچه حدا و رسول او و امامان روا دانند و ناروا نیست و اگر می خواستم نام گویندگان چنین   سخنی را بر زبان اورم و یا به انان اشارت کنیم و یا مردمان را به سویشان را هدایت کنم که انان را شناسایی کنند می توانستم لیکن سوگند به خدا در کارشان کرامت نموده  لب فروبستم با این جال خداونداز من خشنود نحواهد گشت مگر این که انچه در حق علی فرو فرستاده به گوش شما برسانم  سپس پیامبر ص این ایه را تلاوت کرد  ای پیامبر ما انچه از سوی پروردگارت بر تو نازل شده در حق علی تبلاغ کن وگرنه کار رسالتش را انجام ندادی ای و البته حداوند تو را از اسبب مردمان نگاه می دارد فاعلمو معاشرالناس ذالک فیه و افهمو و اعلموه ا ءان الله قد نصبه لکم ولیا و اماما فرض طاعته علی المهاجر والا نصار وعلی التابعین لهم بءاحسان و علی البادی والحاضر و علی لعجمی و العربی و الحرو المملوک و الصغبر  و الکبیر و علی البادی والاسود  و علی کل موحد ماض جکمه جاز قوله نافذ ءامره ملعون من خالفه مرحوم من تبعه و صدقه فقد غفرالله له و لمن سمع منه و اطاع له                            معاشر الناس انه اخر مقام ءاقومه فی هذا المشهد فاسمعو  و اطیعو ا و انقادو ا لامرالله ربکم فان الله عزوجل هو مولاکم و اءلاهکم  ثم من دونه رسوله و نبیه المخاطب لکم ثم من بعدی علی ولیکم و امامکم باء مرالله ربکم ثم  الامامه فی ذریتی من ولده الی یوم تلقون الله و رسوله هان مردمان بدانید  ابن ایه در باره اوست عمق ان را فهم کنید و بدانید که حداوند او را برایتان صاحب اختیارو اما،م قرار داده است پیروی اورا بر مهاجران و انصار   انان که به نبکی ار ایشان  پبروی می کنند و بر صحرانشینان و شهر وندان و بر عجم و عرب و ازاده و برده و بر کوچک و بزرگ و سفید وسیاه و بر هر یکتا پرست لازم شمرده است هشدار که اجرای فرمان وگفتار او لازم و امرش نافذ است ناسازگارش رانده پیرو و یاو ر کننده اش در مهر و شفقت است هر اینه خداوند او و  شنوایان او و پیروان راهش را امرزیده است هان مردمان اخرین بار است که در این اجتماع   به پا ایستاده ام پس بشنوید و فرمان حق را گردن نهید چرا که خداوندعزوجل  صاحب اختیار وولی و معبود شماست و پس از خداوند ولی شما فرستاده و پیامبر اوست که اکنون در برابر شاست و با شما سخن می گوید و پس از من به فرمان پروردگار علی ولی و صاحب اختیار و امام شماست ان گاه امامت در فرزندان من از نسل علی خواهد بود این قانون تا بر پایی رستاخیز که خدا ورسول اورا دیدار کنید دوام دارد لا حلال الا ما احله الله و رسوله و هم و لا حرام ءالاما حرمه الله علیکم  و رسوله و هم والله  عزوجل عرفنی  الحلال و الحرام و ءانا  ءافضیت بما علمنی ربی من کتاب و حلاله و حرامه ءالیه    معاشر الناس  علی فضلوه ما من  علم الا وقد ءاحصاه الله فی وکل علم  علمت فقد ءاحصیته فی امام  المتقین و ما من علم الا و قد علمته علیا و هو االامام المبین الذی ذکره الله فی سوره یس وکل ءاحصیناه فی ءامام مبین معاشر الناس لا تضلو عنه ولا تنفروا منه و لا تتنکفو ا عن ولایته  فهو الذی یهدی ءالی الحق و یعمل به و یزهق الباطل  و ینهی عنه ولاتاء خذه فی الله لومه لاءیم  اول من امن بالله و رسوله لم یسبقه الی الایمان بی احد و الذی فدی رسول الله بنفسه و الذی کان مع رسول الله و لا احد یعبد الله مع رسوله من الرجال غیره اول الناس صلاه واولمن عبد الله معی ءامرته عن اللهءان ینام فی مضجعی ففعل فادیا لی بنفسه روا نیست مگر انچه خدا و رسول او و امامان روا دانند   ناروا نیست مگر انچه انان ناروا دانند حداوند  عزوجل هم روا و هم ناروا را برای من فرموده وانچه پروردگارم ار کتاب خویش حلال و حرامش به من اموخته در اختیارعلی نهاده ام هان مردمان اودا بر تر بدانید چرا که هیچ دانشی نیست مگر این که خداوند ان را در جتن من نوشته و من نیز ان را در جان پیشوای پرهیزکارانعلی ضبط کرده ام او علی پیشوای روشنگراست که خداوند اورا در سوده یاسین یاد کرده استو دانش هر چیز را در امام  روشنگر بر شمرده ام 

 هان مردمان از علی رو بر نتابید  واز امامتش نگریزید و از سر پرستی اش رو بر نگردانبد او شمارا به درستی و راستی  خوانده و خود نیز بدان عمل نماید  او نادرستی را نابود کند و از ان باز دارد در راه خدا نکوهش نکو هشگران اورا از کارباز ندارد-او نخستین مومن به خدا و رسول اوست وکسی در ایمان به سبقت نجسته و همو جان خود را فدای رسول الله نموده و با او  همراه بوده است  تنها اوست که همراه رسول خدا عبادت خداوند می کر د وجر او کسی چنین نبود اولین نماز گرار و پرستشگر خدا به همراه من است از سوی خداوند به او فرمان دادم تا در شب هجرت در بستر من بیارامد و او نیز فرمان برده پذبرفت که جان خود را فدای من کند معاشر الناس انه ءامام من الله ولن یتوب الله علی احد ء انکرو لایته  و لن یغفر له حتما علی الله ءان یفعل ذالک بمن خالف ءامره و ءان یعذبه عذابانکرا ابدا الاباد و دهر الدهور فاحدرو ا ءان تخالفوه فتصلو نارا و قو دها الناس والحجاره اعدت للکافرین هان مردمان اورا برتر دانید که خداوند اورا بر گزیده و پیشوایی اورا بپذیرید که خداونداورا بر پاکرده است هان مردمان او سوی خدا  امام است و هر گز خداوند توبه کسی که اورا انکارکند نپذیرد و اورا نیامرزد این است روش قطعی خداوند در باره کسی که بک علی ناسازگاری می کند و هر اینه اورا به عذاب دردناک پایدار کیفر کند از مخالفت او بهراسید و گرنه در اتشی در خواهید شد که اتشگره ان مردمان و سنگ است که برای کافران  اماده شده است معاشر الناس  بی والله بشر الاولون  من النبین  المرسلین ءانا والله خاتم الانبیا والمرسلین والحجه علی جمیع المخلوق من اهل السماوات والارضین فمن شک فی ذالک فقد کفر کفر الجاهلیه الاولی  من شک فی شی ء من قولی هذافقد شک فی کل ما انزل الی و من شک فی واحد من الایءمه فقد شک فی الکل منهم والشاک فینا فی النار  معاشر الناس حبانی الله عزوجل بهذاهءالفضیله  منا منه علی و احسانا منه ءالی ولااله الا هو   الاله الحمدمنی ءابد الابدین ودهر الداهرهرین  وعلی کل حال

  1. هان مردمان به خدا سوگند که پیامبران پیشین به ظهورم مژده  داداند واکنون من فرجتم پیامبران و برهان بر افریدگان   اسمانیان و زمینیانم ان کس که راستی و درستی مرا باور نکند به کفر جاهلی در امده و تردید در سخنان امروزم هم سنگ تردید در تمامی محتوای دسالت من است و شک و نا باوری در امامت یکی از امامان بسان شک و ناباوری در تمامی انان است  و هراینه جایگاه ناباوران مااتش دوزخ حواهد بود هان مردمان خداوند عزوجل از روی منت و احسان حویش این برتری را به من پیشکش کرد والبته که حدایی جز او نیست اگاه باشید تمامی ستایش ها در همهروزگاران   در هر حال و مقام ویژه اوست معاشر الناس فضلو ا علیا فانه افضل الناس بعدی من ذکر   انثی ما ءانزل الله الرزق وبقی الخلق   ملعون ملعون  مفضوب مغضوب من رد علی قولی ولم یوافقه الا ءان جبرییل خبرنی عن الله تعالی بذالک و یقول من عادی علیا ولم یتوله فعلیه لعنتی و غضبی و لتنظر نفس ما قدمت  لغد و اتقو الله ءان تخالقوه فتزل قدم بعد ثبوتها ءان الله خبیر بما تعملون معاشر الناس انه جنب الله الذی فی کتابه العزیز    فقال تعالی مخبرا عمن یخالفه ء ان تقول نفس یا حسرتنا علی ما فرطت فی جنب الله هان  مردمان علی را برتر دانید که او برترین مردمان از مرد وزن پس از من است تا هنگام که افری گان پایدارتد و روزی شان فرود اید دور باد دور باد از درگاه  مهر خداوند و مورد خشم باد مورد خشم باد ان که این گفته را نپذیرد و بامن سازگار نباشید هان بدانید جبرییل از سوی خداوند خبرم داد هر که باعلی بسیتیزد  و بر ولایت او گردن نگذارد نفرین و خشم من بر او باد وو البته بایست که هر کس بنگرد که برای فردای رستاخیز خود چه پیش  فرستاده هان   تقوا پیشه کنید واز ناسازکاری باعلی بپرهیزد  مباد که گام هایتان پس از استواری درلغزد که خداوند بر کردارتان اگاه است هان مردمان همانا او همجوار و همسایه خداوند است کهکدر نوشته عزیز خود اورا یاد کرده و در باره ستیزندگان بااو فرموده است تا ان که مبادا کسی در روز رستاخیز بگوید افسوس که در باره همحوار و همسایه خدا کوتاهی کردم معاشر الناس تدبرواالقران   افهمو ایاته و انظروا الی محکماته ولا تتبعو ا متشابهه فوالله لن یبین  لکم زواجره ولن یوضح لکم تفسیره الا الذی ءانااخذ بیده و مصعده الی   شاءیل بعضده و رافعه بیدی  و معلمکم ءان من کنت مولاه فهذا علی مولاه و هوعلی بن ابی طالب ءاخی وو صی   موالاته  من الله عزوجل ءانزلهاعلی هان مردمان در قران اندیشه کنید و ژرفی  ایات ان را دریابیدو بر محکماتش نظر کنید واز متشابهاتش پیروی ننمایید پس له ادا سو گند که باطن ها   تفسیر ان اشکا ر نمی کند مگر همین که ست و بازوی اورا گرفته وبالا اورده ام واعلام می دار،م که هر ان  که من س  پرست اویم این علی سرپرست اوست وا  علی بن ابی طالب است برادر ووصی من که سر پرستی وولایت او حکمی است از سوی خدا  ه بر من فرستاده شده است معاشر الناس ءان علیا والیبین من ولدی من صلبه هم الثقل الاصغر و القران الثقل الاکبر فکل واحد منهما منتءی عن صاحبهو موافق له لن یففترقاحتی یردا  علی الحوض الا انهم ءامناء الله فی خلقه  و  حکامه فی ءارضه الاوقد ءادیت الا و قد بلغت الاوقد  اسمعت الاوقد ءاوضجت الاوءان الله عزوجل قال وءاتا قلت عن الله عزوجل ءالا انه لا آمیرالمومنین غیر ءاخی هذا ءالالاتحل طءامره الممومنین بعدی الاحد غیره هان مردمان همانا علی و پاکان از فرزندانم از نسل او یادگار گرانسنگ کوچک ترند و قران یادگار گرانسنگ بزرگ تر هر یک از این دو از دیگر همراه خود خبر می دهد با ان سازگار است ان دو هر گز از هم جدا نخواهند شد تا در حوض کوثر بر من وارد شوند هان  بدانید  که انان امانتداران خداوند در میان افرید گان  و حاکمان اودر زمین اویند هشدار که من انچه ب  عهده ام بود ابلاغ کردم و به گوششان رساندم و روشن نمودم بدانید که این سخن خدا بود ومن از سوی او سخن گفتم هشدار که پس هر گز جز برادرم کسی  نباید امبرالمومنین خوانده شود هشدار که پس از من اماراتمومنان برای کسی جز او روا نباشد ثم قال  ایهاالناس من اولی بکم  من انفسکم قالوا الله ورسوله فقال الا من کنت مولآه فهذا علی مولاه اللهم وال من والاه و عاد من عاداه ء وانصر من نصره  واخذل من خذله سپس فرمود مردمان  کیست سزاوارتر شما به شما گفتند خداوند و پیامبر او سپس فرمود اگاه باشید ان که سرپرست اویم پس این علی سرپرست اوست خداوندا دوست بدار ان را که سر پرستی او را بپذیرد و دشمن بدار هر که اورا دشمن دارد ویاری کن اورا و تنها گذار ان را که اورا تنها بگذارد  بحش چهاردهم معرفی  امیرالمومنین ع معاشر الناس هذاعلی ءاخی ووصی و واعی علمی و خلیفتی فی ءامتی علی من امن بی و علی تفسیر کتاب الله عزوجل والداعی ءالیه والعامل بمایرضاه والحارب لاعداءیه والموالی علی طاعته والناهی عن معصیته انه خلیفته   رسول الله و ءامیرالمومنین والامام  الهادی من الله و قاتل  الناکثین والقاسطین والمارقین ءامر الله یقول الله  ما یبدل  ءالفوللدی بءامرک یارب ءاقول اللهم  وال من والاه و عاد من عاداه وانصر من نصره واخذل من خذله  واءلعن من ءانکره واغضب علی من جحد حقه هان مردمان این علی است برادر ووصی  و نگاهبان دانش من و هموست جانشین من در میان امت وبر گروندگان  به من و بر تفسیر کتاب خدا که مردمان  را به سوی او بخواند وبه انچه موجب خشنودی اوست عمل کند و با دشمنانش ستیز نماید او پشتیبان فرمانبرداری  خداوند و باز دارنده از نافرمانی او باشد همانا اوست جانشین رسول الله و فرمانروای اهل ایمان و پیشوای هدایتگر از سوی خدا و کسی که به فرمان خدا با پیمان شکنان رویگردانان از راستی و درستی و به در رفتگان از دین پیکار کند خداوند می فرماید   فرمان من دگرگون نخواهد شد پردودگارا اکنون به فرمان تو چنین می گویم خداوندا دوستداران  اورا دوست دار و دشمنان اورا دشمن دار پشتیبانان اورا پشتیبانی کن یارانش را یاری نما خوداری کنندگان از یاری اش را به خود رهاکن ناباورانش  را از مهرت بر ان و بر انان خشم خود را فرود اور اللهم انک  ءانزلت الایه فی علی ولیک عند تبیین ذالک و نصبک ایاه لهذاالیوم  الیوم ءاکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا و من یبتغ غیر الاسلام دینا فلن یقبل منه وهو فی الاخره من الخاسرین اللهم انی اشهدک اءنی قد بلغت معبودا تو خود در هنگام بر پاداشتن او و بیان ولایتش  نازل فرمودی که امروز ایین شما  را به کمال ونعمت خود را بر شمابه اتمام رساندم و اسلام را به عنوان دین شما پسندیدم  و ان که به جز اسلام دینی را بجوید از او پذیرفته نبوده  در جهان دیگر در شما زیانکاران خواهد بود خداوندا تو را کواه می گیرم که پیام تو را رساندم
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۹/۱۵
سید حسین صادق زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی