دستمایه عمر

مجموعه ای از احادیث معتبر حاصل پژوهش سید حسین صادق زاده

دستمایه عمر

مجموعه ای از احادیث معتبر حاصل پژوهش سید حسین صادق زاده

غدیر برترین پیام اسما نی 1 6

يكشنبه, ۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۹ ق.ظ

کریم  حلیم ذوءانات قد وسع کل شی رحمته من علیهم بنعمته لا یعجل بانتقامه ولا یبادر الیهم بما استحقو امن عذابه فد فهم  السراءیره و علم الضماءیر و لم تخف علیه المکنونات ولا اشتبهت علیه الخفیات له الاحاطه بکل شیء و الغلبه علی کل شی و القوه فی کل شی والقدره علی ولیس مثله شیء و هو منشیء الشی حین لاشیء داءیم حی و قاءیم  بالقسط لا اله الا هو اعزیز الحکیم  جل عن اندرکه الابصار و هو یدرک الابصار و هو یدرک الابصار و هو الطیف الخبیر لا یلحق احد وصفه من معاینه ولا یجد احد کیف هو من سر و علانیته لا بما دل  عزوجل علی نفسه کریم وبردبار وشکیباست رحمتش جهان شمول وعطایش منت گذار در انتقام بی شتاب ودر کیقر سزاواران  عذاب صبور و شکیباست بر نهادن ها اگاه وبر درون ا دانا پوشیده ها بر او اشکار وپنهان ها بر او روشن است فراگیری و چبرگی بر هر هستی نیروی افریدگان از او و توانایی بر هر پدیده ویژه اوست اورا همانندی نیست و هموست ایجادگر هر موجود در تاریکستان لاشی جاودانهو زنده  وعدل گستر جز او حداوندی نباشد  واوست ارجمند  حکیم  دیده ها را بر او راهی نیست واوست در یابنده ها بر پنهانی ها اگاه و بر کارها داناست کسی از دیدن به وصف او نرسد وبر چگونگی او از تهان و اشکار دست نباید مگر او  عزدجل خود راه نماید و بشناساند و اشهد انه الله الذی ملا ادهر قدسه والذی یغشی الاءبد نورءه والذی ینفذءامره بلا مشاوره مشیرولا معه شریک فی تقدیره ولا یعاون فی تدبیره صور ابتدع علی غیر مثال و خلق بلا معوته من ءاحد ولا احتیال  ءانشاءها فکانت وبرء اهافبانت فهو الله الذی لا اله الا هو       المتقین الصنعه ء الحسن الصنیعه العدل الذی الا یجور والاکرم الذی ترجع الیه الامور و اشهد انه الله تواضع کل شیء لعظمته و ذل کل شیء لعزته واستسلم کل شیء لقدرته و خضع کل شیء لهیبته ملکالاملاک و مفلک الافلاک و مسخر الشس و القمرکل یجری لاجل مسمی یکور للیل علی النهار و بکورالنهار علی الیل یطلبه حثیثا قاصم کل جبار عنید   مهلک کل شفیطان  مرید و گواهی می دهم که ا  الله است همو که تنزهش سراسر روزگاران را فرا گیرد و نورش ابدیت را شامل است بی مشاوره فرمانش را اجرا بی شریک تقدیرش را امضا  و بی یاور سامان دهی فرمایدصورت افرینش اورا الگویی نبوده و افریدگان را بدون یاور و رنج و چاره جویی هستی بخشیده است جهان با ایجاد او موجود وبا افرینش او پدیدار شده است ^پس اوست الله که معبودی به جز او نیست همو که صنعش استوا ر است و ساختمان افرینشش زیبا دادگر است که ستم روا نمی دارد و کربمی که کارها به او باز می گردد و گواهی می دهم که او الله است که افریدگان در برابر بزرگی اش فروتن ودر مقابل عزتش رام و به توانایی اش تسلیم و به هیبت و برزگی اش فروتن اندپادشاه هستی ها و چرخاننده سپهر ها و رام کننده افتاب و ماه که هر یک تا اجل  معین جریان یابند او پرده شب را به روز و پرده روز را که شتابان در پی شب است به شب پیچد اوست شکننده هر ستمگری سرکش   نابود کننده هر شیطان رانده شده لم یکن له ضد ولا معه ند ءاحد صمد لم یلد ولم یولد ولم یکن له کفوا ءاحد اله واحد ورب ما جد یشاء فیءمضی و یرید فیقضی و یعلم فیحصی و یمیت ویحی و یفقر  و یغنی و یضحک و یبکی  و یدنی و یقصی و یمنع و یعطی له الملک وله الحمد بیده الخیر و هو علی کل شی قدیر یولج الیل فی النها ر و بولج النهار فی  اللیل لا اله الا هو العزیز الغفار مستجیب الدعاء   و مجزل العطا محصی العطا ء محصی الانفاس ورب الجنه والناس الذی لا یشکل علیه شیء ولا یضجره صراخ المستصرخین ولا یبرمه الجاح الملحین  الاالعاصم للصالحن والموق  للمفلحین و مولی المومنین ورب العالمین الذی استحق من کل من خلق ان یشکر ویحمده علی کل حال نه اورا ضدی باشد و نه برایش شریک و مانندی یگتا و بی نیاز ته زاده ونه زاییده شده اورا همتایی نبوده خداوند یگانه و پوردگار بزرگوار است بخواهد و به انجام رساند اراده کند و حکم نماید بداند  و بشمارد بمیراتد و زنده کند نیازمند و بی نیاز گرداند بخنداند و بگریاند نزدیک اورد و دو ر برد باز دارد  عطا کند اوراست پادشاهی و ستایش به دست توانای اوست تمام نیکی و هموست بر هر چیز توانا شب را در روز و دوز را در شب فرو برد معبودی جز او نیست گرانمایه و امرزنده اجابت کننده دعا و افزابنده عطابر شمارنده نفس ها پروردگارجن و انسان چیزی بر او مشگل ننماید فریاد فریاد کنندگان اورا اررده نکند  واصرار اصرا کنندگان اورا به ستوه نیاورد نیکو کاران را نگاهدار رستگارانرا یار مومنان را صاحب اخیار و جهانیان را پروردگار است ان که در همه احوال سزاوار سپا س و ستایش افریدگان است  احمده کثیراواشکره دایما علی السراء والضراء والشده والرخاء وءاومن به و بملایکه و کتبه و رسله اسمع  ولامره و ءاطیع و ء ابادر الی کل ما یرضاهوءاستسلم لما قضاه رغبه فی طاعته و خوفامن عقوبته لانه الله الذی لا یومن مکره ولایحاف جوره اورا ستایش فراوان و سپاس جاودانه می گویم بر شادی و رنج و بر اسایش و سختی و به او و فرشتگان و نوشته ها و فرستا ده هایش ایمان داشته فرمان اورا گردن می نهیم و اطاعت می کنم  و سوی خشنودی او  می شتابم و به حکم او تسلیم چرا که به فرمانبری او شاء ق و از کیفر او ترسانم زیرا او خدایی است که کسی از مکرش در امان نبوده و از بی عدالتیش ترسان نباشد زیرا او را ستمی   نیست    بخش دوم فرمان الهی برای مطلبی مهم            وءاقرله علی نفسی با لعبودیه و اشهد له بالربوبییه و ءاودی ما ءاوحی به الی حذرا من ان لا ءافعل   فتجل بی منه قارعه لا ید فعها عنی احد و ان عظمت حیلته  وصفت خلته لا اله الاهو لانه قد  ءاعلمنی انی ان لم ابلغ ما انزل الی فی حق علی  فما بلغت رسالته وقد ضمن لی تبارک وتعالی العصمته من الناس وهو الله الکافی الکریم  و اکنون به عبودیت خویش و پروردگاری او گواهی می دهم ووظیفه خود را در انچه وحی شده انجام میدهم  مبادا که از سوی عذابی فرود اید که کسی را یارای دور ساختن ان از من نباشد هر چند پوابش بسیار و دوستی اش با من خالص باشد معبودی جز او نیست چرا که اعلامفرموده که اگر انچه در باره علی نازل کرده به مردم نرسانم وظیفه رسالتش را انجام نداده ام و خداوند تبارک و تعالی امنیت از ازار مردم را برایم تضمین کرده والبته که او کافی و بخشنده است فاوحی الی بسم الله الرحمن الرحیم یا ایهاالرسول بلغ ما انزل الیک من ربک فی علی الخلافه لعلی بن ابی طالب و ان لم تفعل فما بلغت رسالته  والله یعصمک  من الناس معاشر الناس ما قصرت فی تبلیغ ما انزل الله تعالی الی و اناء بین لکم سبب هذا الایه ان جبرییل هبط الی مراراثلاثا یامرنی عن السلام ربی و هو السلام ان اقوم فی هذاالمشهد  فاعلم کل ءابض ءاسودان علی بن ابی طالب اخی ووصی و خلیفتی علی امتی والامام من بعدی الذی محله منی محل هارون من موسی الا انه لا نبی بعدی و هو ولیکم بعد الله و رسوله و قد انزل الله تبارک و تعالی علی بذالک ایه من کتابه  هی انما ولیکم الله و رسوله والذین امنو الذین یقیمون   الصلاه وبوتون الزکاه وهم راکعون علی بن ابیطالب الذی اقام الصلاه  واتی الزکاه و هو راکع یرید الله عزوجل فی کل حال  پس ان گاه خداوندچنین وحی ام فرستاد به نام خداوند مهربان مهر ور زا ای فرستاده ما انچه از سوی پروردگارت در باره علی و خلافت او تو فرود امده بر مردم ابلاغ کن و گرنه رسالت حداوندی را به انجام نرسانده ای و او تو را از اسیب مردمان نگاه  می دارد هان مردمان انچه بر من فرود امده در تیلیغ ان کوتاهی نکرده امو حال برایتان سبب نزول ایه را بیان می کنیم همانا جبرییل سه مرتبه بر من فرود امد ار سوی سلام پروردگارم که تنها او سلام است فرمانی اورد که در این مکان به پا خیزم و به هر سفید و سیاهی اعلام کنم که علی بن ابی طالب برادر وصی و جانشین من در میان امت وامام پس از من بوده جایگاه او نسبت به من بسان هارون نسبت ه موسی است لیکن پیامبری پس از من نخواهد بود واو علی صاحب اختیارتان پس از حدا ورسول است  پروردگارم ایه ای بر من نازل فرموده که همانا ولی صاحب اختیار و سر پرست شما خدا و پیامبر او ومومنانی هستند که نماز را به پا می دارندو در حال رکوع زکات می پردازند و هر اینه علی بن ابی طالب نماز را به پا داشته و در رکوع زکات پرداخته و پبوسته خدا خواه است سءالت جبرییل ان یسءعفی لی السلام عن تبلیغ ذالک الیکم ایها الناس لعملی بقلها المتقین و کثره المنافقین و اد غال اللا یمین  و حیل المستهءزیین بلاسلام    الذین وصفهم الله فی کتابه بانهم یقولون بالسنتهم ما لیءیس   فی قلوبهمو یحسبونه هینا وهو عندالله عظیم و کثره ءاذاهم لی غیر مره حتی سمونی ءاذنا و زعمو ا انی کذالک لکثیره   ملازمته انی وءاقبالی علیه و هواهو قبوله منی حتی انزل الله عزوجل فی ذالک و منهم الذین  یءوذون النیو یقولون هو اذن قل ءاذن  علی الذین یزعمون انه ءاذن خیر لکم یومن بالله  و یومن  للمومنین الایه و من اجبرییل در خواستم که ارخداوندسلام اجازه کند و مرا از این ماموریت معاف فرماید   زیرا کمی پرهیز کاران و فزونی منافقان ودسیسه ملامت   گران و مکر مسخره کنندگان  اسلام را می دانم همانان که خداوند در کتاب خود در وصفشان فرموده است به زبان ان را می گویند که در دل هایشان نیست و ان را اندک و اسان  می شمارند  حال ان که نزد خداوند بس بزرگ است ونیز از ان روی که  منافقان بارها مرا ازار رسانیده تا بدانجا که مرا اذن  سخن شنو و زود باور   نامیده اند به خاطر همراهی افزون علی بامن و رویکرد من به او و تمایل و پذبرش او  از من تا بدانجاکه خداونددر ابن موضوع ایه ای فروفرستاده است و از اناناند کسانی که پیامبر خدا را می ازارند  می گویند او سخن شنو و زود باور است لیکنبه خبر شماست او پیامتر ص به خدا ایمان دارد و مومنان را تصدیق  می کند وراستگو می انگا رد  و لو شءت ان ءاسمی  القایلین بذالک باسمایهم  لسمیت  و ءان ءاذل علیهم لدللت و لکنی والله  فی ءامورهم د تکرمت و کل ذالک  لایرضی الله منی الاءان ابلغ ما انزل الله الی فی حق علی و ان لم تفعل فما بلغت رسالته  والله یعصمک من الناس و اگر می خواستیم نام گویند گان چنین سخنی را بر زبان اورم و یا به انان  اشارت کنم و یا مردمان را به سویشان هدایت کنم که انان را شناسایی کنند می توانستم لیکن سوگند به خدا در کارشان کرامت نموده  لب فرو بستم با این حال خداوند خشنود نخواهد گشت مگر این که انچه در حق علی فرو فرستادن به گوش شما برسانم سپس پیامبر ص این ایه را تلاوت کرد ای پیامبر ما انچه از سوی پروردگارت بر تو نازل شده در حق علی ابلاغ کن وکرنه کار رسالتش را انجام  نداده ای و البته   خداوند تو را از اسیب مردمان نگاه می دارد* بخش سوم اعلان رسمی ولایت و امامت دوازده امام   فاعلمو معاشرالناس ذالک فیه و افهموه و اعلمو  ان الله قد نصبه لکم  ولیا و اما،ما قرض طاعته علی المهاجرین و الانصا ر و علی    التابعن لهم باحسان  وعلی البادی والحاضر و علی العچمی والعربی والحر والمملوک و الصغیر  و الکبیر وعلی الابیض و   الاسود  وعلی کل موحد ما ض حکمه قوله نافذ ءامره ملعون    من خالفه مر حوم من تبعه و صدقه  فقدغفرالله له و لمن سمع منه و اطاع له معاشر الناس انه اخر مقام ءاقومه  فی هذا المشهد اسمعو و ءاطیعو و انقاد وا لامر لله ربکم فان الله عزوجل علی ولیکم و امامکم  بامر الله ربکم ثم الامامه فی ذریتی من ولده یو، تلقوءن الله و رسوله  هان مردمان بدانید این ایه در باره اوست عمق  ان رو فهم کنبد و بدانید که خداوند اورا برایتان صاحب اختیار و امام قرار داده است پیروی اورا بر مهاجران  و انصا ر و انانکه به نیکی از ایشان پیروی میکنند و بر صحرا نشینان و شهر وندان و بر عجم و عرب و ازاده و برده و بر کوچک و بزرگ و سفید و سیاه و بر هر یکتا پرست لازم شمرده است هشدار که اجرای فرمان و گفتار او لازم   امرش نافذ است ناسازگارش  رانده پیرو وباور کننده اش در مهر و شفقت است هر اینه خداوند او و شنوایان سخن او و پیروان راهش را امرزیده است هان مردان اخرین بار است که در این اجتماع به پا ایستاده ام پس بشنوید و فرمان حق را  گردن نهید چرا که خداوند عزوجل صاحب اختیار وولی و معبود شاست و با شما سخن می گوید و پس از من به فرمان پروردگار هلی ولی و صاحب اختیا و امام شماست ان گاه امامت در فرزندان  من از نسل علی خواهد بود این قانون تا بر پایی رستاخیز که خدا   رسولش اورا دیدار کنید دوام دارد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۹/۱۴
سید حسین صادق زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی